راز و گنج

در سفرناتمام من رازهای بی شمار نهفته بود

و بازآمدنم نیازمند گشودن قفلی بر مِجری کهنه

--------------------------------------------------

کرم شب تاب روشنگر راه نیست  

 بیدریغ به سوختن خویش نشسته است

 

من در کورماه کویر به انتظار هیچ سوی چراغی

برجا نمانده ام

دریغ

بی یاری هیچ ماده دستی

بی لبخند هیچ آهوی درشت چشمی

و درپی هیچ غزال گریزنده

ماهور را ترکتازی نمی کنم

 

سکون من از حیرت چیزی است که

رخنه می کند آرام آرام و میخزد میان روز

حیرت من

از فاحشگانی است که 

دوره میکنند روز را بی خواب گرم

-----------------------------------------

در سفر ناتمام من رازهای بی شماری نهفته است

من از صحاری دنیا گذشته ام  

بی آنکه آماس لب هایم نیازمند بوسه ای شود

و قطره ای شراب 

 

درک من از عشق

کاغذ بود و قدری ترمه و حریر

بی یاری هیچ ماده دستی

بی لبخند هیچ آهوی درشت چشمی

و درپی هیچ غزال گریزنده

--------------------------------------------

۹ دی ماه ۱۳۸۶

خدای کاغذی  Zeus

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
PARVAZNO سه‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1386 ساعت 04:44 ب.ظ http://PC-SEVEN

زئوس عزیز
شعر زیبائی سرودید که تنها با یکبار نمیتوان به عمق آن پی برد .
استعاره های آن زیباست.
امیدوارم وقت بیشتری برای این قسمت بگذارید .
با تشکر

mahmood دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:19 ب.ظ

yade sale 86 hamash mipiche to fazaye otagham

mamnonam ostad neveshtehat inja ashkamo dar miyare doseshon daram

khaharamo gom kardam gaghat mikham ye bare dige bodanesho hes konam
baram peydash kon

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد